Deklaracja dostępności
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Jarosławiu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej https://gopsjaroslaw.naszbip.pl/ zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji strony internetowej: 2021-12-15
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-25
Status pod względem zgodności z ustawą.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia 2021-12-15
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pani Elżbieta Kot, adres poczty elektronicznej gops@gopsjaroslaw.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 166248629.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA, INFORMACYJNA I KOMUNIKACYJNA
Siedziba Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jarosławiu znajduje sie w budynku Urzędu Gminy Jarosław przy ulicy Piekarskiej 5 , który jest dostępny dla osób z niepełnosprawnością:
- zapewniono wjazd do budynku osobom na wózkach inwalidzkich poprzez usytuowanie rampy podjazdowej przy wejściu od strony parkingu,
- do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
- w holu na parterze przy windzie dostępny jest video domofon, umożliwiający komunikację z sekretariatem, istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego referatu,
- dodatkowym elementem ułatwiającym kontakt jest ogłoszenie wywieszone przed wejściem do budynku z wyszczególnionymi numerami telefonów do merytorycznych referatów i jednostek, mających siedzibę w tym budynku,
- przestrzenie komunikacyjne budynku wolne są od barier poziomych i pionowych,
- w budynku zainstalowano windę,
- w korytarzach i holach budynku umieszczono tablice informacyjne dotyczące rozkładu pomieszczeń w budynku,
- w budynku oznaczono drogi ewakuacyjne,
- toalety dla osób poruszających się na wózkach znajdują się na I piętrze,
- przygotowano i oznakowano miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
- dostępność informacji głosowych - nad wejściem do budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące,
- dostępność pętli indukcyjnych - w budynku nie ma pętli indukcyjnych,
- dostępność tłumacza języka migowego - osoba niepełnosprawna chcąca skorzystać z pomocy tłumacza powinna zgłosić ten zamiar co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.